V súčasnosti sa v súvislosti s displejmi smartfónov čoraz častejšie hovorí o obnovovacej frekvencii. Tá v podstate určuje plynulosť animácií na displeji, čo je obzvlášť dôležité pri hraní hier či sledovaní videí. Čo to ale znamená v praxi?

Rýchlejšie zobrazovanie, jemnejšie animácie

Obnovovacia frekvencia predstavuje počet “obrázkov”, ktoré sa na displeji zobrazia v priebehu jednej sekundy vertikálne, teda zhora nadol.

Digitálne displeje fungujú ako flipbook. To, čo vidíme na obrazovke, predstavuje statický obrázok, zatiaľ čo obnovovacia rýchlosť znamená, ako rýchlo stránky “listujeme”. Zobrazenie 60 snímok za sekundu je teda 60 Hz, zatiaľ čo listovanie 90 snímkami za sekundu predstavuje 90 Hz.

Čím vyššia frekvencia, tým lepšie?

Táto otázka nemá jednoznačnú odpoveď. Teoreticky, čím vyššia je obnovovacia frekvencia, tým plynulejší je obraz na displeji. Na druhej strane, vysoká frekvencia tiež znamená vyššiu spotrebu energie a vyššiu záťaž, pokiaľ ide o výkon čipu, výdrž batérie a jej životnosť.

Tradičná obnovovacia frekvencia súčasných smartfónov, považovaná za štandard, je 60 Hz. Niektoré smartfóny na trhu prinášajú až dvojnásobnú obnovovaciu frekvenciu, teda 120 Hz. Tá však rýchlo vybíja batériu a znižuje jej životnosť. Aj preto v nastaveniach nechýba možnosť ju vypnúť.

Ideálny kompromis

Aktuálna vlajková loď Huawei, model P40 Pro, ide v tejto oblasti strednou cestou. Obnovovacia frekvencia jeho displeja je 90 Hz, pričom táto hodnota predstavuje rovnováhu medzi plynulým a jemným obrazom na displeji a zachovaním dlhej výdrže batérie. Zásadný podiel má na tom dôkladná optimalizácia softvéru aj hardvérové inovácie ako napríklad, technológia chladenia 3D grafénom, ktorá eliminuje nadmerné prehrievanie smartfónu.

Informácie zo sveta Huawei Consumer BG denne aktualizované na:

URL: https://consumer.huawei.com/sk/
Facebook: https://www.facebook.com/HuaweiMobileCZSK/
Twitter: https://twitter.com/HuaweiCZ_SK
Instagram: https://www.instagram.com/huaweimobileczsk
YouTube: https://www.youtube.com/huaweimobileczsk

O Huawei Consumer Business Group

Spoločnosť Huawei poskytuje produkty a služby vo viac ako 170 krajinách, pričom ich využíva viac než tretina svetovej populácie. Pätnásť R&D (výskumných a vývojových) centier v Nemecku, Švédsku, Rusku, Indii, Číne a USA sa stará o inovatívne líderstvo spoločnosti. Huawei Consumer BG je jednou z troch business divízií Huawei a sústreďuje sa na smartfóny, PC a tablety, nositeľné zariadenia a cloudové služby. V roku 2019 sa spoločnosť umiestnila na 2. mieste v dodávkach smartfónov. Pilierom globálnej siete Huawei sú viac než 20-ročné skúsenosti v telekomunikačnom priemysle. Jej cieľom je prinášať najnovšie technológie spotrebiteľom na celom svete.

Žiadny ďalší článok